torsdag 26 juni 2008

Almanacka hos Lolita

alma

Lolita har tävling. Jag vill givetvis vara med. Uppgiften, att välja ut en almanacka från Ordning & Reda, är inte så enkel. Alla som känner mig, vet att jag älskar rosa. Närmast rosa ligger den röda, men ibland behöver man något som balanserar. Som en kontrast. Därför är det den svarta som är mitt val. Perfekt inför universitetsstarten, perfekt att ha hjälp att hålla reda på seminarium, föreläsningar och allt annat som har studentlivet till. Ett måste rent ut sagt, för att skapa ordning i kaoset när man flyttar 40 mil bort... Givetvis måste även nya bekantskapers telefonnummer antecknas, när mobilen inte finns i närheten, träffar och möten med nytt folk, och även fikor med gamla vänner när jag är hemma på visit! Om den blir min, ska jag vårda den med omsorg och klottra den full med minnen. För vem vet vilken relik den kan bli, när jag är gammal och gaggig...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har den röda ju! Skitfin, skitbra och den är vacker till mina rosa saker, som inte är så många längre. Men typ i vintras flög jag land o rike runt, eller ja snarare jorden runt. Och då kände jag mig alltid så chick med min rosa mobil, rosa ipod, röda almenacka och min rosa pass och biljett fodral. Mycket chick till på köpet. Saknar dig! <3