torsdag 28 augusti 2008

Svårfångad

uglypretty
Jag är inte lika lättfångad som förr. Och nu menar jag, tro det eller ej, inte när det gäller pojkar, utan när det gäller kläder. Väskor. Skor. Accessoarer. Jag hittar mer och mer fel, får större och större distans till det och fnissar mest när jag inser hur tokigt jag klätt mig en dag. Häromdagen knallade jag runt i Lund med ett par lite för korta mjukisbyxor och störde mig inte ett smack. Det var snarare ganska befriande att få vara ful. För tro mig, jag var ganska ful. Jag irriterar mig på när folk är alldeles för ytliga. Och när någon hyllar något bara för att resten av modevärlden gör det blir jag trött. Trött så in i helvete. Och spyfärdig. För Minimarket-skorna är förbannat fula. Och spetstoppar likaså. Jag tycker bara det ser tacky, osmickrande och billigt ut. Sen att det är tjusigt med spetsdetaljer, det är en annan sak. Och sen att Sophies brudklänning är något av det finaste jag sett, det är också en annan sak.

Inga kommentarer: