söndag 12 oktober 2008

En söndag i oktober

En genusstudent som jag pluggar familjesociologi, dricker varmchoklad ur fina muggar och har insett att den minimala tvåsittsoffa är perfekt att ligga och läsa i. Det är dock en ganska irriterad genusstudent, för i natt har det ringt på dörren till lägenheten ungefär 34000 gånger. Paranoid som jag är, vågar jag givetvis inte öppna den mitt i natten - speciellt inte med tanke på att vi har portlås och att det inte finns någon risk att det skulle kunna vara en kompis till mig. Ett titthål har vi inte och jag inser att jag har sett lite för många deckare i mina dar. Ett monster med yxa föreställde jag mig att det stod utanför dörren, så inte så otippat låg jag på helspänn i cirkus en timma.

Så idiot, hör upp. Sluta plinga på min dörr. Speciellt på natten när jag är själv hemma! Jag har ett kraftfullt moppelås hängandes precis innanför dörren. Som gör mucho ont att få i huvudet. Tänk på det.

Inga kommentarer: