måndag 13 oktober 2008

Matkris

9273ed5ce23388c4914856f65cc87fef

Mitt kylskåp ekar skrämmande tomt, och likaså frysen. Jag har insett att skor inte går att äta - vilket annars vore en ganska bra lösning med tanke på att skor inte är en bristvara hos mig. Det vore med andra ord på tiden att mamma eller pappa snart hälsar på (man är ju inte dum heller...). Det som finns i min frys är färdigköttbullar och gammalt bröd, i kylen en liten slatt mjölk, några ägg, minimalt med yoghurt och ett litet ihopplock av för gammal mat (sugen på gammal fetaost eller tacosås?). Jag sitter i en liten matkris med andra ord. En ganska akut sådan. Har dock inte hört ett ord om besök hemifrån, så jag kanske får lösa krisen själv. Typ lägga ner mina I Love Eco-tygpåsar i väskan, ta tjuren vid hornen och handla mat. Men det är ju ganska förbannat tråkigt att se pengar försvinna på något man... äter upp?

Inga kommentarer: