lördag 18 oktober 2008

Småspik och böcker

1_1818e38

Dagens plugguniform är en storkofta. Med tights. Lagom soft när man ska plugga, plugga och åter plugga hela dagen. Känns dock rätt okej, speciellt när jag tittar ut och ser ett grått Lund där det regnar småspik. Varvar skrivande och läsande med filmtittande. Filmanalys nummer ett har skrivits som en komplettering till ett missat seminarium, och nu är det dags för filmanalys nummer två. Dessvärre har jag inte sett filmen, så får ägna ett par timmar åt att se den innan jag kan analysera och applicera en bok på den... Tror dock att det först får bli lite läsande i en annan bok som gäller inför nästa vecka. En engelsk. Oh my. Ska försöka hålla mig ifrån Jane Austens Mansfield Park som lockar brevid sängen - och framför allt sängen i sig. Jag. Är. Trött.

Inga kommentarer: