torsdag 30 oktober 2008

Trevliga misstag

2440955596_8f4a9550e1

Jag har idag gjort något som skulle kunna platsa på veckans mest fatala och pinsamma misstag. Iallafall i min värld, dock kanske inte i min roomies. Hon har lyckats låsa ute sig två gånger denna vecka. Idag fick det lite allvarligare konsekvenser än senast, då hon nämligen lyckades lämna, utöver nycklarna, mobilen och plånboken hemma. Och inte var jag hemma så jag kunde släppa in henne. En snabb kissväng med vovven vid 14 resulterade inte bara i missad föreläsning, utan även att hon fick traska genom ett kallt, ruggigt och galet regnig Lund. Med hunden, som hatar regn, i släptåg. Hon förklarade att Tilda blev så arg på henne att hon slutligen plaskade genom vattenpölarna, vilket aldrig händer den vattenhatande hunden. Hursom. Mitt misstag stavas min roomies mobil. Vid 17 ringer min mobil och K har då lyckats hitta en kompis som är hemma och hon förklarar vad som hänt. Jag kan med hennes mobil låsa upp porten där nere när hon ringer på, så jag fick i uppdrag att knappa in den rätta kombinationen när hon stod utanför. Rätt vad det är ringer mobilen. Från dolt nummer. Jaha, tänker Matilda och knappar fort som tusan in den där koden. Men när jag är i full färd och ha gjort det hör jag någon skrika HALLÅÅÅÅ i luren. Jag tror då K står ute och pratar i den knastrande porttelefonen och skriker "JAG HAR TRYCKT I KODEN!!!". Ööööööh hör jag i andra änden. "JA, jag har TRYCKT IN KOOODEN!". Ännu mer ööööh. Slutligen frågar någon i luren vem det är och om hon har kommit fel och inte till Ks mobil. Jag inser mitt misstag, förklarar mig lite halvt vem jag är och vad jag sysslar med och slänger sedan på luren. Tror ni jag ville slita av mig håret efter det och gömma mig bakom en sten?! Sen kom jag och tänka på vad som hänt K och flinade för mig själv. Höhö. Så dum är jag iallafall inte.

Inga kommentarer: