onsdag 1 september 2010

Intensitet

Den här kursen jag läser nu verkar bli intensiv, men kul! Efter informationsmatad föreläsning mellan 9-15, med lunchpaus, var hjärnan ganska död och jag fick inte alls gjort det jag ville när jag kom hem. Borde läst. Massa. Men samtidigt känns det rätt onödigt när huvudet inte riktigt är på skaft. Jag hoppas på att vakna med en kunskapstörstande hjärna imorgon och ignorerar den smygande paniken. Drygt 20 timmar lärarledd lektionstid nästa vecka, och utöver det hur mycket text som helst att beta sig igenom. Engelsk, viktig text. Som är en förutsättning för resterande delkurser. Ni hör ju. Jag skulle behöva 40 timmar bara till den texten. Hejdå fritid och tid för att måla. Eller nu ljög jag, en tavla ska faktiskt målas nu så snart jag har tid för imorses trillade det in en beställning! Tjiho! Nu: rensa kattlådan & Iris-säkra lägenheten för natten (läs: flytta ut skrivbordet från väggen så hon inte når fotografierna och river ner dem, lägga fram hennes favoritleksaker bredvid sängen att kasta iväg när hon väcker mig och plocka bort alla mina roliga småprylar...)

Inga kommentarer: