fredag 1 oktober 2010

Det kom en avi...

... och jag blev dödligt förvirrad. För jag väntar minsann inte på någonting. Nej, det gör jag ju inte. Och inte kan jag väl ha ebay:at hem något crazy bananas i sömnen? Nej, nej. Det har jag inget minne av. Hum. Knallar till ICA och kvitterar ut ett stort, grönt vadderat kuvert. Med en handstil läskigt lik min mammas på. Hum. Vad har hon nu hittat på? För inte är hon väl så knäpp att hon postar iväg de där kökshanddukarna hon tog med hem och tvättade senast hon var här, när hon ska hälsa på om en vecka? Nej, det verkar lite konstigt även om min mamma är ganska skojfrisk. Sliter upp paketet, och där gömmer sig mjukaste, finaste och härligaste Pippitröjan som min mamma har stickat till mig!! Tröjan hon jobbat på till och från i evigheter, som nu är klar! Den passar alldeles utmärkt och tacktacktacktacktack, älskade, bästa mamma - som idag började på ett nytt spännande chefsjobb. Vi är stolta över dig, och det skulle mormor också varit. Du är min, och jag är din och om en vecka ska jag krama sönder dig! I paketet gömde sig även mina favoritkolor, som min lillasyster köpt till mig i England. Tack, Jullan!

mamma1
mamma2
mamma3

(nu ska jag se om jag kan putsa kameralinsen... de där envisa fläckarna följer med på varje kort...)

Inga kommentarer: