måndag 14 mars 2011

Matilda-dagen

Denna måndag, som råkar vara min namnsdag, började med att det trillade in ett grattispånamnsdagen-SMS från pappa, fortsatte med frukost i lugn och ro innan jag tog tag i ett kapitel som skulle läsas inför seminariet som började efter lunch. Jag trampade iväg till skolan, tog en kaffe på vägen hem och precis när jag skulle sätta igång och läsa för en timme sedan ramlade avloppsröret under handfatet ihop när jag stod i köket. Jajjemen. Helt apropå ingenting så hörde jag ett brak inne i badrummet, så jag hade inte något annat alternativ än att helt enkelt laga skiten - vilket var lättare sagt än gjort. Det ville nämligen inte bli tätt, utan en packning krånglade. Men skam den som ger sig, och nu sitter saker och ting på plats igen. Pust. Nu ska jag se om jag kan uppbåda tillräckligt mycket koncentration för att läsa lite i en avhandling...

Inga kommentarer: