lördag 12 mars 2011

Sune Surdeg, kattkistor och annat

1MEISEL1993

Det är återigen lördag och efter en något bökig natt med en Iris som har varit kass i kistan klev vi upp för ett par timmar sedan. Det tycks vara så att den nya maten är alldeles för stark för hennes lilla känsliga mage och jag vet inte vem av oss som är mest trött på att duscha efter varje kattlåde-besök. Hon avskyr det, och jag själv tycker inte att det är särskilt trevligt heller att behöva utsätta henne för det. Det började för ett par dagar sedan, så igår var det jag som fick pysa iväg till djuraffären för att köpa en säck av hennes vanliga mat... Krångel, krångel och lite mer krångel. Fröken är dock vid god vigör annars och både busar, dricker och gosar. Så, ingen fara på taket här inte.

Denna dag bjuder på plugg, bakning och försök till att göra en ny surdeg. Ni förstår att jag fick ta livet av Sune Surdeg 2.0 imorses och för ett tag sedan gick version 1.0 också samma öde till mötes. Mitt kök tycks vara alldeles för kallt, för det bubblar aldrig riktigt igång även om jag gör alla rätt. Så, jag ska gå på upptäcktsfärd i min lägenhet och hitta ett annat lämpligt ställe där jag kan förvara Sune 3.0. Badrummet fick jag rekommenderat, eftersom det inte drar där. Nåja, fortsättning följer...

Inga kommentarer: