söndag 10 april 2011

Jag är en innekatt, för fan!

irisute1
irisute2
irisute3
irisute4

Det har varit strålande vårväder i Lund idag med säkert uppemot 18 plusgrader. Därför tyckte jag att det var en klockren idé att ta med mig Irisen ut en liten sväng nu när gräsmattan utanför inte var full av lika mycket studenter som tidigare under dagen. Tänkte att Iris nog skulle tycka det var superskönt att känna vårvinden i pälsen lite, annat än från de öppna fönstrena. Men så fel en kan ha. Skrikandet började innan vi hunnit utanför dörren och sen så sjöng hon i princip non stop. Men skam den som ger sig. Vi var ute iallafall 10 minuter, Iris blev bara surare och surare och till slut gav jag upp och tog med mig henne in igen. Men tro inte hon tystnade för att vi kom in, åh nej, hon fortsatte skälla på mig ett bra tag tills det kulminerade i en vält vas, payback's a bitch! Tänkte göra en fri översättning av delar av vårt samtal ute och inne:

- Matte, vad gör du...
- Tar fram din sele bara, tänkte vi kunde gå ut lite! (klämkäckt)
- Nej.... Nej... Nej..... NEJ!!!
- Åh, vad skönt det är ute, känner du inte det? Vinden i pälsen, så härligt. Pass på, njut nu ordentligt för en vet aldrig när du får gå ut igen!
- g#2hJ3O0# ...
- Åh, vad härligt!
- Kan vi gå in nu?
- Sluta sjåpa dig, njut lite istället!
- Jag är en INNEKATT, för fan!

Inga kommentarer: