lördag 11 augusti 2012

24 h


Igår förmiddag trillade det ner två avier på hallmattan. Iris vattenfontän hade kommit, och en försenad födelsedagspresent från Victor. Perfekta gröna Converse som han köpt i sin nya hemstad New York. På eftermiddagen kom Patrik hit... 


... Han ställde sig i köket och kockade köttfärssås till sin sjuka flickvän, med morötter, stjälkselleri och rödvin. 


Den fick puttra några timmar. Sen åt vi den i andra halvlek på Sveriges semifinal. Nomnomnom.


Imorse när vi vaknade fanns bilden ovan i min inkorg. Jag åååh:ade ett tag över hur fin min lilla Svante är. Patrik tyckte jag var töntig.


Jag betraktade en morgonrufsig version av Patrik vid frukostbordet när vi åt en sen frukost och åååh:ade lite igen, fast inombords denna gång, över hur fin han är. Sen gosade vi med Iris

1 kommentar:

Ida sa...

Men först, jag tycker att det är helt normalt att nästan åh-a ihjäl sig över kattungebilder. Man blir liksom aldrig trött på dem! Sen tycker jag också att det är jättekul att se att Iris gillar att ligga i knät på samma sätt som Mumin. Som en liten ullig, gosig, baby!