söndag 23 juni 2013

4.2



Älskade kattflickan i himlen. När kvällssolen skiner extra vackert och jag vet hur mycket du skulle älskat att rulla runt i gräset saknar jag dig alldeles förfärligt. När jag tänker på ditt sätt att bara göra det som passade dig och hur du visade att du var husets drottning, då fattas du mig. När jag ser bilder på dig och tittar in i dina blåa ögon, då minns jag hur du tittade på mig som du inte tittade på någon annan.  När jag ser Kerstin härja runt bland blommorna på altanen, då ler jag inombords och tänker på hur du var likadan.

För 4 år sedan hade jag fullt upp med att förbereda inför din ankomst och för 7 månader sedan hade jag bara dagar kvar med dig i livet. Idag skulle du blivit 4 år och 2 månader, och jag tänker hur härligt det hade varit om allt bara varit lite annorlunda.  

Inga kommentarer: