onsdag 28 augusti 2013

En onsdag

Snart, alldeles snart, lämnar jag Lund. Om bara 72 timmar så är jag förmodligen i Lidköping. Det känns ju fortfarande jättekonstigt, men... logiskt också, på något vis. Många av de jobb jag söker ligger i Skåne, så förhoppningsvis kommer jag tillbaka. Innan vintern blir till vår. Om inte här, så någon annanstans. 

Det börjar bli lite rörigt här hemma nu. Flyttlådor står staplade här och var, samtidigt som jag inte vill att det ska bli för stökigt, för katternas skull. Efter en kort sväng till Malmö på förmiddagen idag så har jag spenderat timmarna med att tömma skåp och packa. Ikväll har jag börjat fixa köket ordentligt. Städat bakom kylskåpet och skurat, torkat ur skåp och sakta men säkert jobbat mig framåt mot en tomt och rent kök. Min uppsägningstid är ju tills den siste oktober, men jag hade turen att den som fått kontrakt på lägenheten ville ha den redan direkt när jag flyttar ut. Skönt värre, att slippa betala hyra när jag inte bor här. Nöjd tjej. Dock så kommer nästkommande hyresgäst flytta ut från sitt boende i helgen, så min klädkammare, förråd och säkerligen en del av vardagsrummet kommer fyllas med hennes prylar på lördag efter lunch. Men det funkar. Funderar på om vi kanske ska packa bilen och göra oss redo att åka direkt när grejerna är här, för då kan Svante och Kerstin vänta i bilen i sina burar under tiden som saker bärs in. De förstår ju inte riktigt det här med att INTE vara under människors fötter... 


Inga kommentarer: