söndag 27 oktober 2013

En första vecka




Jo. Jag har så klart jobbat hela veckan, och däremellan fixat lite här hemma. Lagat mat. Kelat med mina två små som nu får vänja sig vid en heltidsarbetande matte som är borta hela dagarna. Men de verkar ta det bra. Så länge jag kramar dom och berättar att de är världens finaste när jag kommer hem. 

I måndags väntade en fin blomma på mitt skrivbord, och måndag, tisdag och onsdag har jag spenderat på kontoret. Läst in mig på material, försökt att inte känna mig oproduktiv när jag lagt ner tid på att faktiskt förstå allt. Torsdag och fredag spenderade jag på möten och workshops i Malmö. Hemma har jag pyntat med lite fler orkidéer, ramat in Iris och placerat henne vid fläcken hon orsakat på teakskänken, skruvat fast ett nytt ben på badrumsskåpet, som anlände häromdagen. Det bröts nämligen av i flytten. Idag tänkte jag spika upp de sista tavlorna som står i en garderob. Men framför allt ta det ganska chill! 

Inga kommentarer: