onsdag 2 oktober 2013

Konsten att styra upp saker

Det är lite upp och ner, kaos och förvirring. Jag styr upp saker och ting, samtidigt som jag helst vill sitta i soffan, glo på serier och sticka raggsockor i den allra mjukaste merinoullen till mina små stjärnor. Så jag kombinerar det hela. Snart tror jag att lägenheten är helt uppstyrd (nyrenoverat i Landskrona hos privat hyresvärd - 15 minuter med tåget till Lund), och jobbet är ju som sagt kirrat. Jag ska förhoppningsvis en sväng till Lund och Landskrona antingen på fredag eller måndag, och så kan vi, förhoppningsvis igen, kör flyttlass i slutet på nästa vecka. Då kan jag börja jobba runt den 15:e, men först måste saker och ting stämmas av med hyresvärd och arbetsgivare.

Pjuh. Mitt i allt så tog jag och Patrik beslutet att han inte ska fortsätta i Oskarshamn om han erbjuds att göra det. Vi har distansat 12 månader av vårt 20 månader långa förhållande, och enough is enough. Till årsskiftet flyttar min allra käraste in i lägenheten som blir vår gemensamma. Vi håller alla tummar och tår för att kan han få jobb med pendlingsavstånd tills dess, och annars så tar vi och löser det från där, so to speak. 

Inga kommentarer: