torsdag 2 januari 2014

Julförstoppning?


Jag reagerade på att min mysfarbror inte riktigt var sig själv när jag kom hem förra veckan. Slöare, gick konstigt med bakbenen, mindre aptit och sådär. Han bajsade dessutom inte som han skulle. Så, i måndags åkte vi till veterinären. Svante visade sig vara lätt uttorkad och förstoppad. 3,5 h och 3800 kronor senare kunde vi åka hem, efter röntgen, laxerande x 2, bajs på veterinärgolvet, vätskedropp och provtagning. Nu är han piggare och paraffinoljan vi fick med oss hem har gjort susen för magen. Han och Kerran äter specialfoder med mycket fiber, och när favoritpojken repat sig ordentligt påbörjas projekt viktminskning för Svante. Han behöver gå ner i vikt, för tjockmagen är lite för tjock. Nåväl. Vi glädjer oss till att se honom piggare och mer på alerten!

1 kommentar:

Ida sa...

Men lilla Svante då - hoppas att han snart kryar på sig & att bantningen gör susen. Även om jag kan tänka mig att dietfoder inte direkt kommer att vara något han hurrar över...