söndag 6 april 2014

Helgrapport!


Jag var och klippte mig i veckan, på världens bästa eko-salong i Lund. Det senaste halvåret har mitt platta hår bestämt sig för att självfall och vågor is the shit. Och efter lite trolleri med saxen så är det ännu mer tydligt. Såhär såg det ut i fredags när jag kom hem från jobbet.


Ett av den Anderssonska-Kullebjörska helgens fast inslag. Hemhackad pyttipanna till lördagslunch. Med grönkål och inlagda rödbetor. Jag blir sugen på't igen ungefär en kvart efter det hamnat i magen. 


Inte bara ett fast inslag på helgen, utan v-a-r-j-e dag. Svante SKA ligga i sängen hos mig. Det är väldigt viktigt, förstår ni. Helst uppe vid min kudde, med rumpan i min armhåla. Som en liten sked. Väldigt mysigt. Men trångt. Här ser ni vad fint han värmer upp min plats innan jag lägger mig.


Ni förstår ju själva att det inte går att neka en såhär söt pojke det. Åh, ljuvliga individ. 


Dimmig söndagspromenad tidigare idag. Vi brukar köra en loop kring citadellet, även om vägen inte är förutbestämd. Den brukar bestämmas utefter Patriks vilja. 


Citadellsparken. 


Igår var vi och köpte present till klanen Kullebjörks nytillskott som anlände till denna värld på torsdags. Idag ordnade jag med inslagning och kort, och på tisdag ska vi få snosa fröken i nacken!


Patrik köper citroner varje gång han handlar, typ. Även om vi inte ska laga något med det. Så, idag kirrade jag lemonad. Jag använde det här receptet. Testa, vettja!

1 kommentar:

Ida sa...

Jag bara dog över pyttipanna bilden... vill ha!!! Gud så gott. Kanske att jag måste försöka laga någon dag, även fast jag verkligen önskar att jag hade kunnat springa iväg till affären & köpt en Findus påse på studs. Suck... var tvungen att kolla IKEA, jäkla skitaffären som inte har det som frysalternativ.

Sen är Kerstin så mycket större än vad jag tänkt mig, hon väger ju mer än lilla dunet Digby! :)