lördag 14 juni 2014

En lördag

Fullt upp med jobbet och livet. Denna lördagskväll roar jag mig med att plocka här hemma, och göra sånt som jag inte hunnit tidigare i veckan. Som att fylla i försäkringspapper med kvitton till Svante, skriva kuvert och frankera. Vi var inne hos veterinären i veckan, förstår ni. Vi har ändrat hans medicindos och nu skulle det kollas hur halterna ser ut. På måndag får jag besked. Ni kan väl hålla en tumme eller två för att allt ser bra ut? 

Jag har jobbat med Nordiskt Forum hela veckan, först med förberedelser, sedan på plats, och idag vid lunch slängde jag in handduken. Nog forum:at för mig. Jag måste hinna andas lite, känner jag. Patrik är på dop i Danmark, så jag är alldeles allena med mina kära små. Har därför spenderat tiden precis så som jag gillar det: först tupplur med ett Svanteplåster, sen träning. En oerhört flådig middag, bruschetta, intogs i soffan framför sista avsnitten av Top of the Lake. Imorgon är tanken att jag ska rensa min garderob och så tänkte jag köra rejäl städning. Min hushållerska, den kanske finaste sambon i världen, börjar nämligen jobba på måndag. I Helsingborg! Jo, för ett par veckor sedan ringde telefonen med glada besked. Så, nu är det slut med lyxen med att ha en hemmaman. Nåja, vi är väldigt glada. Det känns ungefär som en dröm att vi båda kommer ha 15 minuters pendlingstid till jobbet! 

Inga kommentarer: