tisdag 23 september 2008

Soldränkt

stortorget

När man bor i ett soldränkt Lund med härligt krispig höstluft finns det inte så mycket att klaga på. Jag och Nikon tog en 2 timmar lång promenad i staden som nu i en månads tid varit min hemstad. Vidger fotades, världens mest underbara konstnärsbutik hittades och iste & biscotti från Espresso House fick följa med på vägen hem. De som känner mig väl kan räkna ut att jag även hade något annat i handen, tillföljd av besöket i den där butiken... Givetvis kunde jag inte lämna paradiset tomhänt så ett teckningsblock och tre illustrationspennor fick jag belasta min stackars ekonomi med. Och tror ni när jag blev tossig när jag insåg att de hade drömmarnas drömpennor? Sjukt billiga (eller ja, billiga kan de väl aldrig bli) Promarkers i alla dess färger. Dock fick alla stanna kvar i butiken, men när nya pengar har kommit in på kontot och tentan har lämnats in ska jag nog allt belöna mig själv med några sådana...

Inga kommentarer: