fredag 31 oktober 2008

VoteforObama

obama

Jag håller alla de tummar och tår jag kan uppbåda för att Obama ska vinna det stundande presidentvalet i USA. Det är så spännande att jag skulle vilja ta till en svordom för att uttrycka mig tillräckligt klart. Vinner inte Obama... så kommer jag sörja i 4 år till nästa val. Typ så. Jag tror, och verkligen hoppas, att en demokratisk seger skulle leda till en annan världspolitik, en annan syn på USA och en humanare politik i landet därborta i väst. Hands up for ett tillbaka dragande ur Irak, ett krig mot terrorismen på ett annat plan och det nationella sjukförsäkringsprogram som Obama står för.

3 kommentarer:

Anonym sa...

You are super ultra dead wrong in your opinion! Tyvärr. - Du måste lyfta Din blick.

Mvh
/Thomas Ek

matilda lovisa sa...

Thomas: DU måste lyfta DIN blick.

Ms Shallow sa...

Demokrater känns alltid som ett bättre val än ultrakonservativa republikaner- särskilt för mig som är intresserad i rättighets och frihetsfrågor. Därför blir Obama den som är "minst dålig", och likväl min favorit. Men jag känner mig rätt desillusionerad ang. politik- i praktiken är det oftast massa tomma ord.