onsdag 31 juli 2013

Vad gör jag?


I söndags tog vi en cykeltur in till Oskarshamns centrala delar. Vi promenerade Besvärsgatan ner och tittade på hamnen. Vi har satsat på små utflykter eftersom vi inte vågat vara hemifrån för länge nu när Svante är/har varit dålig. 


Piffandet resulterade i två 10 kronors-muggar från ICA. Mycket nöjd när vi sitter med fina, matchande muggar och dricker kaffe (Patrik) och te (jag). 


Kerstin har friserat blomman på vardagsrumsbordet. Fröken är en riktig... bråkstake, så förra veckan införskaffade vi en blomspruta som vi fyllt med vatten. Ni kan ju gissa vad som sker när Kerstin gör något förbjudet. Hon blir givetvis oerhört förnärmad och tittar på oss med en stor besvikelse i ögonen. Well, om en roar sig med att riva ner tapet i gästrummet hos sin kära mormor och morfar när ingen ser, och tvingar morfar tapetsera om innan de nya ägarna flyttar in, så behöver en lite kortare svängrum och mer uppfostran. Kerstin, vi skäms å dina vägnar, men älskar dig ändå. 


Svante ligger gärna med huvudet på en av kuddarna och tar det chill. Han är fortfarande lite svullen och röd i rumpan, men vi ser små framsteg. Framför allt så är han piggare och verkar inte ha lika ont. På söndag morgon får han sin sista antibiotikakur och vi håller tummarna för att det sista gett med sig innan dess. 


Igår var jag husligheten själv. Jag fixade tvätten, plockade bär, kokade saft och bakade kaka. Nu har vi ytterligare 1 liter svartavinbärssaft i kylen! Smaskens. Patrik var mycket nöjd över att få banan- och blåbärskaka när han kom hem från en dag på jobbet.


Idag har jag dammsugit och tvättat golv, och ångest:at över att Svante såg mer svullen ut i morse. Det berodde förmodligen mest på att han låg i konstig vinkel i djup fåtölj, när jag kollat senare idag så är det ungefär som igår: alltså bättre än tidigare. Kämpa Svante, vi vill ha en helt frisk kattpojke och längtar efter att utan att oroa oss över att du ska få ont, lyfta upp dig och kramas. Bråka med dig och slippa ha sån djävla ångest. Och så längtar jag efter att slippa tvinga i dig antibiotika två gånger om dagen. 

Inga kommentarer: