tisdag 30 juli 2013

Piff! (& lite Svante)


När jag kom in i lägenheten i onsdags, så fick jag lite ont i kroppen. Kalt och eländigt. Nu ska jag förvisso inte stanna jättelänge här i Oskarshamn, men nästan 4 veckor i en totalt opiffig lägenhet är för mycket för mig. Dessutom ska ju Patrik faktiskt bo här tills i december... Möblemanget är som det är, men lite piff fick fixa biffen! Filtar i båda sofforna, mest för att skydda dem från katthår, men också för att få lite mer färg. 20 kronors-kuddar med fjärilar från Jysk. Prickig vaxduk till köksbordet från ICA Maxi, ljuslyktor från loppis, blommor, böcker, ja, allt som bidrog med lite färg och hemma-känsla. Första bilden är i och för sig tagen för några dagar sedan, för någon frukt finns inte kvar på vardagsrumsbordet, och den där fina gerberan... ja, den har Kerstin smakat lite på. Orkidén i sovrummet fick vi av Patriks föräldrar i helgen! Ungefär lagom piffigt för ett tillfälligt boende.

Svante gillar soffan, och nu mår han ÄNTLIGEN bättre. Han ser inte ut som en babian i arslet något mer, utan det har lagt sig och han verkar piggare överlag. Jag var inställd på ett veterinärbesök idag och hade sådan ångest igår kväll att jag inte kunde somna, men när jag tittade till honom i morse så såg han så mycket bättre ut! Nu hoppas vi bara att det fortsätter åt rätt håll och att min stora, fina pojke snart är helt bra igen!

Inga kommentarer: