måndag 11 november 2013

En sjuk och dyr måndag



Jag är hemma sjuk med feber och huvudvärk. Har sovit och stickat ungefär hela dagen. Myst med katterna (ingen större fara med Kerstin förresten, men hon har som små sår på insidan av läppen på ena sidan, som jag tvättar med antiseptisk sårtvätt två gånger per dag, så det ska nog bli bra det med) och ätit glass, för det får en göra när en är sjuk. Känt mig rastlös, och lite som en skolkare. Det här att vara sjukanmäld när en har ett jobb att gå till är uppenbarligen inte något för plikttrogna jag. Även om jag febersvettas och svär över mitt onda huvud. Dessutom blir det dyrt att vara sjuk. Jag har precis klickat hem ett par vinterfodrade bruna Dr Martens som ska få värma mina frusna fötter som skriker av köld i ofodrade kängor. Ja, det var väl det. Nu ska jag ringa och beklaga mig för min mamma.

Inga kommentarer: