torsdag 21 november 2013

Stockholm tur och retur

Ni kan kalla mina uppdateringar sporadiska, men ibland får jag till det - som nu, när jag sitter på tåget till Stockholm. Klockan ringde vid 04.45 i morse, jag lämnade Landskrona vid 06.30 och vid 11.40 ska jag vara framme i huvudstaden. Då vankas två olika kompisträffar, även om huvudsyftet med resan är jobb. Imorgon är det konferens som gäller, men den börjar så tidigt så det fick bli en övernattning, och då passade jag på att ta ett tidigt tåg så jag hinner med lite mer än bara jobb. Dessvärre är det en feberblank, snuvig och halsont:ig Matilda som sitter på tåget, men med lite starkare Alvedon i kroppen så blir allt bättre. Eftersom jag är borta över natten så är svärfar snäll och är kattvakt, han ska sova hos Svante och Kerstin, men då denna kattägare aldrig haft kattvakt på det viset förut, så känner jag mig lite nervös. Det är väl det där med att vi kattägare har en tendens att göra oss viktigare än vi är för våra djur... Han fick en utförlig lapp om hur de två små rackarna gillar att ha det, och för att smöra lite extra så står det en påse chips på bänken och två öl i kylen. En ska behandla sina kattvakter med kärlek. Flyget hem går lite efter 16 i morgon och jag hoppas vara i Landskrona lite innan 20.

Annars? Alles gut! Katterna mår bra, Kerstin ser bättre ut i munnen, jag gillar jobbet och om en månad flyttar min allra käraste till mig. 

2 kommentarer:

Rhian sa...

YAAAAAAAAY, that is all.

Tobias sa...

Jag tvekade om jag skulle gå in i bloggen idag du den uppdateras just sporadiskt. Men så var där ett inlägg! Saknar väl inläggen om katterna lite grann, speciellt dom med bilder.