tisdag 17 december 2013

Senaste veckan i bilder


När jag kom hem en dag förra veckan möttes jag av en trevlig överraskning: vaktmästaren har fixat Patriks namn i porten och på lådan. På fredag blir vi sambos!


En inte lika så trevlig överraskning: strul med kontaktledningarna i Hjärup när jag skulle hem från jobbet = inställda tåg. 



I lördags morse = åka bil med två duktiga katter. Vaccinationen gick alldeles utmärkt och ingen av dom reagerade alls!


Älskade, älskade fluffgullisar. Som matte älskar er två.


När vi firade pappas födelsedag i lördags, så smet jag iväg till baren och beställde efterrätt till födelsedagsbarnet. Den kom in med sprakande tomtebloss, ackompanjerad av en förvånad min i pappas ansikte.


När jag och mamma fixade klappar till familjens vilda tvillingpojkar, installerade pappa lampa. Hurra!


Roy Fares signerade böcker på bokhandeln här i Landskrona i lördags, så jag pep förbi och fick mig en signerad rackare med fint meddelande. God Jul Matilda, önskar Matilda.


Pappa hjälpte mig att trolla bort åbäket till micro från köksbänken. Numera står den över kylskåpet, där den lyckligtvis får tillräckligt med luft och så där. PYNTA! var min första tanke. And so I did. 


Patrik tycker jag har för mycket porslin. Jag säger bara: vilken tur att jag har det, när jag typ inte äger några krukor! Mon Amie-burk och en sockerburk tjänar bland annat som hem till mina hyacinter. Två på köksbänken, en i bokhyllan - och så tre på soffbordet (i en riktig kruka!)


Min mysfarbror gör inte mycket här i livet med stil eller i en graciös anda, men i lördagskväll fick han till det. Bra Svante!

Inga kommentarer: