Sedan jag var superförkyld för en månad sedan har jag inte blivit riktigt bra. Ni vet, förlamande trötthet, feber nästan jämt och ständigt, värk här och där och sådant. Så. Det var helt enkelt dags att försöka göra någonting åt det. IDAG. Jag ringde vårdcentralen och ett besök där, där det ultraljudades bihålor, kollades i hals och öron, togs prov, klämdes och kändes, och på Apoteket senare så stod jag med antibiotika i handen och med ett konstaterande att det var bihåleinflammation som var orsaken till mitt ganska svajiga mående. Nu: 10 dagars antibiotikakur och förhoppningsvis en frisk Matilda därefter. Om jag bävar lite? Jo. Inte för att bli frisk då, utan för den där antibiotikakuren. Vi brukar inte gå så bra ihop, vi två, nämligen. Uh.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar