Imorgon inleds årets sista sommarlovsvecka. Inte så mycket inbokat, men en kompisdejt, kanelbullebak och kalas ska hinnas med. Förhoppningsvis blir det också en tripp till kattuppfödare Lisbeth för att gosa med Svante! Meningen var att vi skulle åkt redan för ett par veckor sedan, men livet har sätt käppar i hjulet. I början på augusti fick en av Lisbeths katter 8 (!) kattungar, men blev dålig bara en vecka efter och opererades för livmodersinflammation. Dagen efter operationen spydde hon blod, och var död 30 sekunder senare - så de har fått flaskmata alla 8 kattungar var 4:e timma sedan dess. Huu. Lite fullt upp har de haft med andra ord, men vi håller tummarna för att de hinner ta emot oss till nästa helg.
1 kommentar:
Hu så tråkigt. Blir så deppig när små katter dör. Tidigare i vår var vi uppskrivna på en kull där alla kattungar dog & det gör så ont i hjärtat. Katter ska leva för evigt tycker jag!
& Svante... SÖT SOM SOCKER! Älskar den mörka trampdynan!
Skicka en kommentar