Efter bullbak, matlagning och Sons of Anarchy igår sov vi gott i natt, jag, Patrik och Iris. Men, så vaknade vi vid 6 av att helvetet bröt lös. Det regnade alá absurdum och åskan dundrade, och lilla Iris blev alldeles förtvivlad. Hon pep och pep, kom upp i sängen och vandrade runt. Pratade först med mig, sen med Patrik, och så försökte hon gömma sig undan åskandet. Till slut somnade hon och vi tvåbenta kunde slumra och lyssna på ovädret om vartannat. Dagen idag har efter det varit lite slö, iallafall för min del. Jag har mest vilat och chillat och kliat Iris på magen, men så fick det också bli ett litet städryck. Nu är lägenheten renare än förut, dammet yr inte runt fötterna och golven är torkade. Då var det bara kvar för mig att duscha...
1 kommentar:
Stackars lilla Iris, kan inte ha varit roligt. Det är så hemskt när de blir så där jätteolyckliga för något! Ge henne en tröstande kram från Mumin & mig!
Skicka en kommentar