söndag 2 september 2012

5

Det är nästan exakt 3 månader sedan jag senast satte foten på universitetet, det känns som igår - och som en halv livstid sedan. Imorgon börjar jag mitt 5:e år här i Lund, och kanske blir det också mitt sista. Ja, sista året som student i den här formen blir det garanterat, och vad som händer 9 månader från nu är fortfarande ett stort frågetecken. 

Det känns så himla märkligt, hela grejen. Att den här staden varit mitt hem i 4 år. Att jag var 19 när jag flög ut ur mamma och pappas trygga vrå, och att jag är 23 nu. Att jag har bott på tre ställen här. Att jag har 270 högskolepoäng. Att jag har 270 000 and still counting i studieskulder.

I 48 månader har mina fötter vandrat upp och ner på de skånska kullerstensgatorna, men de bästa har varit de senaste 7, med världens bästa människa i handen.

Inga kommentarer: