Planen var att Svante i detta nu skulle vara hemma och härja runt, men besiktningen försenades en dag = vi får vänta tills imorgon med att hämta honom. Jag är ungefär überpirrig och nu har jag nog förberett klart här hemma. Jag har precis dammsugit, bytt sanden i lådan och igår var vi och köpte en ny klöspelare till syskonen Katt. Iris har slitit ut den gamla, men med tanke på hur mycket hon älskade den var jag lite orolig för hur hon skulle ta emot den nya. Fast det var uppenbarligen i onödan, för det första hon gjorde när Patrik ställde ner den på golvet vara att attackera den och vässa klorna. Sen när den fått lite kattmynta på sig blev det ännu mer party, så vi kunde med gott samvete bära ut den gamla till sophuset.
Och! Angående transportbursfunderingarna (känn på det ordet!), så rekommenderade uppfödare Lisbeth igår en dansk sida, med mycket lägre priser och större sortiment. Tanken är nu att en sån här + hjul ska köpas istället för en dragväska. I en sån ska båda katterna gott och väl få plats! Hur mycket pengar jag sparar? 800 kronor, ungefär. Min studentplånbok tackar och bockar.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar