söndag 1 juni 2014

Mr Ture & Mr Sixten


I torsdagskväll anlände mina bästa minimänniskor och deras mamma. Vi har spenderat större delen av tiden ute och jag har njutit av att få ha dom nära. Igår hade jag och Ture dejt på tumanhand när Sixten och Sara var i Lund. Efter en tupplur fick jag väcka en lite tröttmöss:ig herre, men jag fick honom på bättre tankar när jag frågade om han ville gå och fika. FIKA! tjoade sedan Ture ända tills minimuffinen med hallon och kardemumma var i hans hand. Han sörplade nöjt lite festis och smoothie, och provsmakade noggrant min chokladboll. Tjötade på som vanligt om ungefär totalt obegripliga saker. Hans ordförråd är ju inte så stort, men de ord han kan upprepas i oändlighet. Patrik mötte efter fikastunden upp oss på lekplatsen. Ture härjade lite, innan vi gick och tittade på hans favoritdjur: fåglar. "PIPPI!!! KACKA!!!". Vi fick nätt och jämnt med honom hem, men i Tures tvååriga bens takt tog vi oss hemåt, pratade om fåglar och pekade på roliga saker. Brummade åt bilar och sådär. Väl hemma läste vi lite bok innan herrns bror och mamma kom tillbaka från Lund. Oklart om jag eller Ture hade det mysigast, men jag kan i alla fall meddela att det är alldeles ljuvligt att vara moster. 

Inga kommentarer: