onsdag 5 september 2012

Fönstershopping



Jag tog en sväng förbi en blomsterbutik efter dagens föreläsning och införskaffade mig lite nytt i blomväg, äntligen! Nu är den ledsna orkidén i vardagsrumsfönstret utbytt mot ett riktigt praktexemplar och inte tusan kunde jag motstå hortensian som ropade mitt namn. Den var som gjord för att stå på teakskänken, så kandelabern fick snällt flytta på sig. Och ja, när jag sneddade över Mårtenstorget på vägen hem haffade jag ett knippe fina sensommarblommor för det trevliga priset av tre guldtior. 

Inga kommentarer: