fredag 19 december 2014

En snabb december


Vi har det bra, och om några timmar är vi hemma på västerslätt. Min mamma är i detta nu på väg ner för att hämta oss och katterna. När en viss herre inte ska åka tåg pga sin epilepsi är det hemskt fint att fina föräldrar vill köra ner. Jag och min kära firar vår första jul tillsammans, och hädanefter ska det bli Malmöjul varannat år och Lidköpingsjul varannat. Vi börjar med Lidköpingsjul! Annars? Det lunkar på. Vi har myst och adventsfixat i december. Skickat julkort. Kramats med varandra och katterna. Svante mår bra, och Kerstin jävlas som vanligt. Höstens bästa köp till den sistnämnda? En sån här. Hon är tokig i den och i detta nu är hon uppe och river i påsen jag packat ner den i. Nåväl. Ett nyårslöfte kanske kunde vara att försöka väcka liv i den här sidan, igen. 

1 kommentar:

Ida sa...

Alltså, det där burspråket ni sitter på... Åh vad jag tycker att det är fint!

& vad härligt med jul tillsammans!