Få saker i livet är lika härligt som att lära känna en ny liten varelse. Bekanta sig med deras egenheter, personlighetsdrag & temperament. Svante är hittills en pigg liten rackare med massa energi, kärlek & tokigheter. Han gillar att sova utsträckt på rygg, men också på mig. I natt sov han flera timmar med framtassarna på min axel & huvudet under min haka. Alldeles tillfreds med livet. Han älskar att jaga sin storasyster och slår dövörat till när jag försöker lära honom vad han får och inte får göra. Han vill vara med överallt och älskar mat, i alla dess former. Allt som finns i min mun vill även han smaka på, och igår upptäckte han något nytt fantastiskt: chips. Han försökte bryta sig in i min mun och när han fick smaka på en egen liten bit smackade han som aldrig förr. Han kan äta hur mycket blötmat som helst och igår fick mina två varsin skål, men när han snabbt som ögat tuggat i sig sin mat rusade han fram till Iris & hennes skål och tyckte bestämt att han faktiskt kunde få äta upp hennes mat med. Han piper när han inte hittar mig och känner sig ensam, och han tycker det är sjukt spännande när jag rensar kattlådan. Då hoppar han i lådan, jagar spaden och leker med sanden. När han vill ha uppmärksamhet från Iris lägger han tassarna om henne, och struntar fullkomligt i att hon då fräser på honom och försöker uppfostra honom till en god medborgare i hennes diktatur - han har ju fått hennes uppmärksamhet! Han är det busigaste som finns i kattungeväg, men han är också den keligaste, mest sociala & mjuka katten som finns. Min katt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar