lördag 8 september 2012

Nomnom

kaka2
kaka

Efter totalt sammanbrott igår och århundradets gråtkalas känns saker och ting lite bättre idag. Alla som får nytt jobb förtjänar att få en hembakt kaka, så jag ska röra ihop den här till Patrik. Min mormor gjorde alltid den, så det är dags för P att han får smaka på receptarvet. (Även om min mamma hävdar att receptet var hennes från början) Jag har nämligen massa äpplen som behöver användas, eftersom vi pallade några kilo förra helgen. Eller pallade och pallade, det står flera äppelträd utanför en idrottshall precis där jag bor och det är ju himla synd att de bara ska ramla ner och ruttna bort på gräsmattan. Vi kan alltså istället säga att jag och P gjorde en tjänst för Lunds kommun när vi plockade på oss massa äpplen. 

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Fin kaka och verkligen en fin blogg! Jättefin!

Ida sa...

& en så fin gest - hembakt kaka trots kämpig gårdag.

& äppelpallande ÄR en del av Lundatiden, så det så! :)

Patrik Kullebjörk sa...

Nej, vi gjorde inte Lunds kommun en tjänst. Vi tog vår RÄTT!